مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از راه اندازی سایت اینترنتی برنامه توسعه اقتصادی اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستائی در استان زنجان خبر داد.

سجاد صنعتی منفرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سایت اینترنتی برنامه توسعه اقتصادی اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان راه اندازی شد.

صنعتی منفرد افزود: فعالیت ها و اقدامات برنامه توسعه اقتصادی اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی در سطح استان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، مرحله به مرحله در سایت اینترنتی این برنامه و طرح منعکس می گردد.

وی تصریح کرد:  با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در سطح استان، طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در ۱۷ بخش استان و روستاهای مشمول ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه نیز در حال  تهیه می باشد.

صنعتی منفرد با بیان اینکه،  در حال حاظر دفتربرنامه توسعه اقتصادی اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی استان از سوی بنیاد مسکن استان و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد:  فعالیت این دفتر در زمینه  طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی  دارای ماهیتی یکپارچه  و فرابخشی همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در اجرای این طرح‌ سعی دارد تا از طریق یک نظام اجرایی مناسب و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین مراجع تصمیم‌گیر در استان و سطح ملی زمینه لازم را برای تحقق صددرصدی آن فراهم کند.

صنعتی منفرد عنوان کرد:  هدف از این طرح، توسعه فعالیتهای اجتماعی اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی ، افزایش ماندگاری جمعیت در منظومه روستایی ، تدوین چارچوبهای الزم برای مدیریت کارآمد پیشرفت منظومه های روستائی, تقویت اقتصاد محلی در پیوند و همگرائی با توسعه منطقه ای و ملی, توسعه مکانی– فضائی سکونتگاههای روستائی واقع در منظومه است.  

مدیرکل بنیاد مسکن استان اظهار کرد: نمونه دستاوردهای اقتصادی مورد انتظار این برنامه و طرح که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفته، ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در روستاهای هدف ،تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در روستاهای هدف، توانمندسازی اقتصادی روستائیان, تنوع بخشی به اقتصاد و معیشت روستائیان, افزایش سطح درآمد و ارتقاء سطح بهره وری در روستاهای هدف, تثبیت جمعیت روستائی و ایجاد انگیزه برای بازگشت مهاجران روستائی است .

گفتنی است، آدرس سایت اینترنتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به آدرسwww.bm-zanjan.ir و سایت اینترنتی برنامه توسعه اقتصادی اشتغالزائی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی نیز  به نشانی www.abepi.ir می باشد.

ماخذ : پایگاه خبری تحلیلی موج رسا


۱۳۹۷/۰۹/۱۹، ۰۹:۱۱:۵۲       1785
اخبار مرتبط













دیدگاه های کاربران : (0)

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter