دوازدهمین جلسه مشترک مهندسین مشاور همزمان با پنجمین جلسه کمیته کارشناسی راهبری مورخ 98/05/07

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، شهرام طهماسبی، روز دوشنبه 7 مرداد در جلسه بنیاد مسکن که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، گفت: متاسفانه در چهار دهه گذشته طرز تفکر ما این بوده است که شهر و روستا دو پدیده همسان هستند که یکی توسعه یافته بوده و دیگری باید به همان شکل توسعه یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان افزود: تفکر ما این بوده که شهر، مرکزی است که خیابان و ساختمان های بزرگ و امکانات بسیار دارد و ما بایستی روستا را به همان امکانات و خیابان ها و ساختمان ها مجهز کنیم و در واقع روستا را شهری کوچک دانسته ایم.

وی ادامه داد: مساله این است که ما نتوانسته ایم درک درستی از بحث توسعه یافتگی در روستا داشته باشیم.

طهماسبی خاطرنشان کرد: فرآیند شهری شدن و مهاجرت به شهرها در تمام کشورهای دنیا اتفاق می افتد اما در کشورهای توسعه یافته، جمعیتی که در روستا باقی می ماند، جمعیت سازنده ای است.

وی اظهار داشت: غالب جمعیتی که از روستاها به شهرها مهاجرت می کنند، به واسطه توانایی های متفاوت فردی به حاشیه شهرها رانده می شوند که این مساله موجب بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای آنان می شود.

شهرام طهماسبی تصریح کرد: برنامه ما اینست که با ادغام برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال زایی طبق ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی، اقتصاد و اشتغال روستایی را سر و سامان دهیم.

وی تاکید کرد: هدف کلی ما ایجاد یک ساختار اقتصادی متناسب با روستا، احیای بافت اقتصادی آن و ایجاد هسته اصلی تولید ارزش ها در روستاها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر فضای کسب و کار روستا کاملا سنتی و تکراری است تاکید کرد: ما به دنبال بهبود ساختار کسب و کار در روستاها هستیم که در این راستا نیازمند تقویت فناوری اطلاعات در روستاها می باشیم.

وی اظهار داشت: باید شرایطی فراهم کنیم تا شرکت های دانش بنیان به جای فرار از روستاها، در صنایع دستی، کشاورزی و دامپروری وارد شوند.

طهماسبی با بیان اینکه ما نیازمند ایجاد شبکه هایی از مردم و نهادها هستیم تصریح کرد: در تعریف ساختارهای اقتصادی باید به این مهم توجه کنیم که در آن مردم و نهادها چگونه با یکدیگر ارتباط دارند.

منبع:سایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان


۱۳۹۸/۰۵/۰۷، ۱۷:۵۶:۱۷       1611
اخبار مرتبط













دیدگاه های کاربران : (0)

Facebook    Google    LinkedIn    Twitter